mandag, september 03, 2007

Vi vil ikke tolerere flere gadekampe på Nørrebro.

Skal vi virkelig tage lære af hvordan de såkaldte rockere i Jægerborsgade har smidt de autonome ud og hvordan 2. og 3. G’erne i Blågårdsgade ligeledes smed de autonome på porten?

Skal vi vil bakke op om de naboer som benyttede pulverslukkere og gøre ligeså næste gang?! Se: Borgere slukker bål i Møllegade






- bør det komme så vidt!?









Enhedslisten bliver ved med at puste til ilden og blå-stemple brugen af vold. De har hele tiden argumenteret med at det er Københavns kommune skyld (samfundets skyld) at de autonome griber til brosten & brandbomber. Det svarer jo til at en eller anden drikker sig stiv og kører ind i en lygtepæl hvorefter han giver sprutten skylden for ulykken! Læs: Enhedslisten mener, Ritt har spillet fallit

Enhedslisten benytter de autonome som lakajer for at true deres egen politik igennem og det er fuldstændigt uhørt! De eneste der kan stoppe denne vold er som sagt enhedslisten selv – og de kan gøre det ved at erklære at de skærer støtten bort til et nyt ungdomshus hvis de autonome griber til vold igen. De har de kunnet igennem mange år nu. Naboerne på Nørrebro appellerede allerede til enhedslisten tilbage i december 06 og igen i februar 07 – hvori vi bad enhedslisten om at afvæbne det tidligere ungdomshus og de autonome – men de gjorde ingen tiltag. Nu er de der igen. Hvor de giver samfundet skylden for de unges voldelige adfærd. Det er jo absurd!

Vi appellerer til at andre organisationer, foreninger, politiske bevægelser & partier udelukker al forhandling med enhedslisten indtil de går ud og afvæbner de autonome!

Tilmeld dig nabonetværket her

Giv din kommentar her



11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Helt enig.

I burde lave en demo MOD de unge. Jeg ville helt sikkert støtte den..

Så kan alle os der ikke sympatiserer med de lorteunger endelig få vores mening hørt.

Anonym sagde ...

Der er kun een ting der hjælper her: At trække dem ned i vores kælderslugter og give dem en røvfuld de aldrig glemmer.

Unknown sagde ...

Vold og selvtægt er ikke løsningen.

Prøv i stedet at give jeres mening til kende på fredelig vis.

På torsdag er det 69 små demonstrationer, snarere end en en stor. Det betyder de vil være mere til at tale med som individer. Mød op på startstederne for demoerne, og bed dem pænt holde op med at smadre Nørrebro, spørg hvorfor jeres kæledyr nu nu ikke har en dyrehandler, jeres kaffekande ingen irmakaffe etc. De autonome har en liste over startadresserne på ungdomshuset.dk, og de starter kl. 17.00, så det er nok rigelig tid at være der ved 16:00 - 16:30 tiden. Tag varmt tøj, (irma-)kaffe og evt. et banner med et billede af din kæleskilpadde med.

Startsteder på Nørrebro er:

Sjællandsgade 69
Stefansgade 69
Tagensvej 69
Lundtoftegade 69
Ægirsgade 69
Hillerødgade 69
Baldersgade 69
Refsnæsgade 69
Thorsgade 69
Rentemestervej 69
Mågevej 69
Frederikssundsvej 69
Tomsgårdsvej 69
Rørsangervej 69
Frimestervej 69
Ørnevej 69
Vibevej 69
Birkedommervej 69
Bispebjergvej 69
Hulgårdsvej 69
Glentevej 69
Stærevej 69
Nattergalevej 69
Rantzausgade 69
Grøndalsvænge Allé 0 (ja, der står 0, og ikke 69???)

Anonym sagde ...

Tjah, mod-demo er en god ide - men jeg er bange for vi risikerer en regulær gadekamp med den vrede vi almindelige Nørrebro-borgere efterhånden har opbygget. Jeg opfordrer i stedet alle til at filme så meget af det hærværk der helt sikkert opstår, så politiet kan få noget ordentlig bevismateriale denne gang.

Anonym sagde ...

Hvordan hænger disse to (tåbelige) sætninger sammen?

"Nej, giv de autonome nogle tæsk" (afstemningen)

Og

"Vi mener, at man aldrig kan eller bør opnå nogen fordele ved at bruge vold, uanset hvilken sag man kæmper for."

Kan I bestemme jer?

Unknown sagde ...

Har politiet givet tilsagn om at være talstærkt tilstede ved demonstrationen og beskytte den effektivt mod angreb fra møgungerne?

Hvis man kan melde ud at politiet agter at passe godt på demonstrationen vil det nok få flere til at turde deltage.

Det er jo ikke søde små pus der skal demonstreres mod.

Unknown sagde ...

Jeg må også sige at ordvalget her på siden hist og her puster til ilden, snarere end det modsatte ;)

Det gør jeg er mindre tilbøjelig til at deltage i denne demonstration, selvom jeg meget meget gerne vil give min mening til kende.

Vreden kender jeg godt. For mig startede den før urolighederne blev voldelige, da jeg havde det ret svært ved at acceptere at uindbudt graffitti på min andelsboligforening var noget jeg skulle acceptere uden at kny. Men hvis vreden vokser til et punkt, hvor selvtægten ligger nært for, så er det måske ikke så heldigt.

Jeg vil ikke slå på tæven - jeg vil såmænd bare gerne vide om nogen kan forklare mig, hvorfor min stakkels skilpaddes stakkels dyrehandler nu skulle smadres.

De helt store linjer i denne sag rager mig efterhånden en fjer, for med dem kan man jo retfærdiggøre de mest absurde ting. De mere overskuelige problematikker vil jeg såmænd gerne forholde mig til, men kun under forudsætning af at jeg ikke stiller op til at blive en del af andre folks slagsmål.

Unknown sagde ...

bonderøve. prøv at sætte problemet ind i en større kontest. eller flyt væk fra den stygge storby med narkomaner, perkere, graffiti, snavs, gettoer, hjemløse og andre ressourcesvage.
Venlig hilsen
thomas prehn
blågårds plads

Anonym sagde ...

I lige måde Thomas! Jeg har ingenting imod narkomaner, perkere, snavs, ghettoer, hjemløse og andre ressourcesvage. Men jeg vil have lov til at være utilfreds med at nogen skriver pik og 69 på min husmur, eller min bil for den sags skyld!

Anonym sagde ...

Lad os fortsætte med fredelige moddemonstrationer. Der findes ingen større kontekst, der kan retfærdiggøre vold og hærværk. Slet ikke den lille bitte navlebeskuende 69-kontekst. Det burde være tydeligt for enhver, at vold og hærværk fra Ungerens stadig voksende! antal brugere, ikke er andet end vold for voldens skyld. Hvad sker der for alle de røde faner og Sovjet-flag ved demonstrationerne? Er det ikke netop et udtryk for manglende plads til mangfoldighed og kreativitet? Alle kommunistiske ledere ville iøvrigt have sat den slags demonstrationer under militærets kærlige, men kontante kontrol.

Anonym sagde ...

til mikkel

du kommer enten fra provinsen eller hellerup. det er sgu da helt tydeligt