torsdag, september 06, 2007


(Bondorff og Erik evaluere onsdagens begivenheder - og taler om vores nye bannere og flyvere)

Politiet, handelsforeningen og politikkerene støtter op om vores demonstration her i dag kl. 17.00

Medierne skriver (tv2.dk, pol.dk, eb.dk, jp.dk, dr.dk):






Nabogruppe demonstrerer mod vold på Nørrebro
(politisk opbakning)

Politiet håber på rolig torsdag
(politiet støtter op om vores demonstration)

Politidirektør: Flere skal fængsles

Beboere på Nørrebro kæmper sammen mod ballademagere

Beboerne på Nørrebro protesterer







(Tobias bliver interviewet live til News, mens 21Søndag filmer med. EB webtv er med uden for billedet)





10 kommentarer:

Anonym sagde ...

I skriver:

"Derud over vil det ikke komme til sammenstød mellem os og de autonome. Hvis der er optræk til ballade trækker vi os stille og roligt tilbage"

Godt jeg valgte at blive væk, jeg kan da se her at I valgte ligefrem at angribe andre folk:
http://politiken.dk/indland/article375650.ece


Helt ærligt, hvad har I gang i?! I taler om ikke-vold, men gør det modsatte i praksis.

Anonym sagde ...

Ja, det er pisse-ærgeligt at pressen fokuserer på et en enkelt episode, med et element der absolut ikke havde fattet budskabet.

Anonym sagde ...

Haha. Javist, Henrik. Men så kan I andre vel vise vejen ved at fordømme de uheldige elementer. Personligt blev min opfattelse af Naboerne på Nørrebro som en samling højreorienterede, middelaldrende autoritære mænd kun bekræftet. Held og lykke med at skabe jeres mangfoldige Nørrebro, hvor alle folk automatisk makker ret og accepterer politisk undertrykkelse i alskens former.

Anonym sagde ...

Jeg var også med i demonstrationen og foreningen, er "kun" 34 og almindelig lønmodtager.

Og jeg vil da gerne tage afstand fra at nogen ikke havde forstået budskabet i demonstrationen.

Derudover vil jeg lige påpege ironien i anonyms "uheldige elementer" kontra "alle folk automatisk makker ret og accepterer politisk undertrykkelse i alskens former"

Anonym sagde ...

Jeg var med i demonstrationen. Har boet på Nørrebro i 20 år og er yderst tilfreds med Naboernes initiativ som jeg vil støtte på enhver måde. "Anonyms" kommentar (hvorfor angiver du ikke din identitet, din tøsedreng!) bekræfter de automonotones stalinistisk inspirerede propagandateknik, hvor enhver voldshandling efterfølges af en forskønnende omskrivning - stik den slags 70'er-retorik skråt op i røven på din ideologiske leder! Det er os her på Nørrebro der har ret til at handle, når en flok skolebørn endnu en gang kommer hærgende igennem vores kvarter. At et par stykker var lige ved at gå over gevind skyldes mange års opsparet frustration, men må selvfølgelig ikke ske i den slags manifestationer, det handler om at gøre Nørrebro til autonomfrit område efter mange års terror: "Vi gider jer ikke"!

Anonym sagde ...

Ja Anders, får du står jo ved hvem du er ved at skrive Anders... ??? Øhh.. kan du se hvor lang ude den er?

Det er da i øvrigt fremragende at I forlanger at brugere af det tidl. Ungdomshus skal holde orden på flere tusinde demonstranter, når I ikke engang formår at få dæmpet gemytterne hos de få I havde samlet til Jeres manifistation.

Naboerne på Nørrebro sagde ...

ja det var ærgeligt at der var en sur gammel mand som eftersigende skubbede til en syttenårig som pol.dk også formulerer det. og det er da klart vi skal tage vores egen medicin og "få styr på tropperne" Ham den gamle mand har eftersigende boet her i over 30 år. det virker som om han har sparret mange frustrationer op over de autonomes fuldstændige destruktive og hensynløse adfærd. men det retfærdiggør selvfølgelig ikke at han skubbede til pigen. vi har som så mange andre set hvem manden er og vil næste gang vi møder ham bede om ikke at møde op medmindre han fralægger sig sin korpolige adfærd.
hvis der kommer til den yderste konsekvens er vi som arrangører selvfølig parate til at tage et medansvar. modsat de autonome som hver gang siger "vi kan og vi vil ikke tage ansvar" så er vi omvendt mere ansvarbevidste og kan godt se tingene i et større perspektiv.

der vil senere blive udsendt en evaluering af demoen i torsdags.

Anonym sagde ...

Æhh. Jeg troede at manifestationen var mod vold. Men Anders der åbenbart er en del af nabogruppen snakker jo nærmest om etnisk udrensning af grupper der har været på Nørrebro, siden jeg blev født ihvertfald. Er det en udrensning der er nabogruppens projekt, eller har Anders bare ikke forstået hvad jeres gruppe går ud på?

Rasmus.

PS: Og spar mig venligst for det der "os der bor her" jeg er født og opvokset her og kommer aldrig til at bo andre steder!

PPS: Må indrømme at jeres gruppe fremstå mere og mere speget. Med mennesker som Anders i jeres gruppe, der vil have udrensning, og folk i jeres demonstration der voldeligt overfalder en pige under 18, så virker det ikke til at i helt har styr på det.

Anonym sagde ...

Det virker som om at demonstrationen har været stor succes. Den bitterhed der er at fornemme blandt de negative bloggere handler alle sammen om den latterlige idiot der har skubbet til en 17 årig. Det må betegnes som en succes at så mange forskellige personer og familier samlede sig og åbenlyst viste deres foragt overfor det autonome miljøs metoder.

Vi er ret mange som havde sympati med jer selv efter d. 16. dec. 2006. Det er simpelthen slut nu!

I bør genopfinde jeres bevægelse .

Anonym sagde ...

Okay, for lige at cleare ironien: jeg er IKKE en del af nabogruppen og "Nørrebro som autonomfrit område" var faktisk ment som en vits: da jeg flyttede hertil i 80'erne havde nogle beboere fået indført "atomvåbenfrit område"-skilte flere steder i bydelen. Det syntes jeg (også) dengang var urkomisk provinsielt, så derfor denne lille (misforståede) hentydning.
For nu at tale helt rent ud: episoden med den ældre herre, der talte hårdt til den lille pige står vel egentlig i skærende kontrast til det brændende helvede, vi har oplevet tre gange indenfor det sidste år (hun havde dog kræfter til at slå kameraet ud af hånden på kameramanden, det lille pus), MEN jeg syntes også det var synd for hende og de 20 teenagers der kom galoperende på deres kæpheste op ad Jagtvej og så mødte vores demonstration: jeg tror da at jeg ville have syntes om dem allesammen, hvis jeg mødte dem som individer og ikke som ens, sortklædte anonyme (forkæmpere for forskelligheden!) og det skar mig i hjertet, da jeg så hvor overraskede de blev, da de mødte modstand.
Jeg ønsker altså ikke autonome som sådan væk fra Nørrebro, men det overraskede mig, at de ikke var klar over, at beboerne her ikke ligefrem elsker dem, og at det Ungdomshus (som de kunne have haft for længe siden, hvis de havde kunnet opgive førertroppens krav om, at det enten skal stjæles eller kun må koste en krone (og iøvrigt skal være lavet af kransekage, eller hvad?)) slet ikke er målet for moddemonstrationerne.
Problemet var, er og forbliver at UngdomshusKULTUREN ikke kunne blive inde i Ungdomshuset, men SKULLE ud på gaden og demo'e hvergang nogen skulle på lokum! Anført af hvem og af hvilke politiske bevægelser vides ikke: det var trættende og derfor får de også svært ved at finde et sted i byen, der vil huse dem.